Memo From A Child

別溺愛我。我很清楚的知道,不應該得到每一樣我所要求的東西,我只是在試探你。
Don't spoil me; I know quite well that I ought not to have all that I ask for, I'm only testing you...
 
別害怕對我保持公正的態度,它反倒讓我有安全感。
Don't be afraid to be firm with me; it makes me feel more secure...
 
別讓我養成壞習慣,在年幼的此刻,我得依靠你來分辨它。
Don't let me form bad habits; I have to rely on you to detect them at an early age...
 
別讓我覺得我比實際的我還要渺小。它只會讓我愚蠢的裝出超出我實際年齡的傻模樣。
Don't make me feel smaller than I am; it only makes me behave stupidly 'big'...
 
如果能夠,請別在人前糾正我的錯誤。你私下的提醒,會讓我更加的注意自已的行為。
Don't correct me in front of other people if you can help it; I'll take much more notice if you talk  quietly to me in private...
 
別讓我覺得我犯的錯誤是一種罪,它會降低我的人生價值觀。
Don't make me feel that my mistakes are sins; it upsets my sense of values...
 
當我說「我恨你」的時候別太沮喪。我恨的絕不是你而是那降在我身上的壓力
Don't be too upset when I say "I hate you"; it isn't you I hate but your power to thwart me...
 
別過度的保護我怕我無法接受一些「後果」。有的時候我需要經由痛苦的方式來學習。
Don't overprotect me from consequences; I need to learn the painful way sometimes...
 
別太在意我的小病痛,有時候,我只是想得到你的注意。
Don't take too much notice of my small ailments; sometimes they just get me the attention I need...
 
別嘮叨不休,否則有時候我會裝聾作啞。
Don't nag; if you do, I shall have to protect myself by ignoring you... 
 
別在倉促或無意中做下允諾。請記住當你不能信守諾言時我會是多麼的難過。
Don't make rash promises; remember that I feel badly let down when promises are broken...

別忘了我還不能把事情解釋得很清楚,雖然有時候我看起來像是有能力,這也是為什麼我不能事事正確無誤的緣故。
Don't forget that I cannot explain myself as well as I should like; that is why I'm not always  accurate...
 
別太指望我的誠實,我很容易因為害怕而撒謊。
Don't tax my honesty too much; I am easily frightened into telling lies...
 
請別在管教原則上前後不連貫、不持續。它會使我疑惑而對你失去了信任。
Don't be inconsistent; that completely confuses me and makes me lose faith in you...
 
當我問問題的時候別敷衍我或拒絕我。否則你會發現我終將停止對你發問,而向他處 尋求答案。
Don't put me off when I ask questions; if you do, you will find that I stop asking and seek my  information elsewhere...

別告訴我說我的害怕很傻、很可笑。如果你試著去瞭解便會發現它對我是多麼的真實。
Don't tell me my fears are silly; they are terribly real to me and you do much to reassure me if you try  to understand...

別暗示或讓我感覺到你是完美、無懈可擊的。當我發現你並非如此的時候,對我將一項多麼大的打擊。
Don't ever suggest that you are perfect or infailable; it gives me too great a shock when I discover  that you are neither...
 
別認為向我道歉是沒有尊嚴的事。一個誠實的道歉會讓我對你更接近、對你感覺溫暖。
Don't ever think it is beneath you to apologise to me; an honest apology makes me feel surprisingly  warm to you...
 
別忘記我最愛做實驗,幾乎每天生活中都離不開它,請容忍。
Don't forget I love experimenting; I can't grow without it so please put up with it...

別忘了我很快的便會長大。對你來說要和我一起成長是多麼不易的事,但請嚐試。
Don't forget how quickly I'm growing up; it must be very difficult for you to keep pace with me but  please try...
 
別忘了沒有那許多的瞭解和愛,我是不能成長茁狀的,但是我並不需對你說出這點,對不對?
Don't forget that I can't thrive without lots of understanding love; but I don't need to tell you that, do  I...?




現在都比較關注幼兒教育這一塊,大概是為了之後要教養自己的孩子吧!讀這些相關的文章都是希望提醒自己將來能夠做個開明的媽媽,別太碎碎念,雖然我知道我是一個很愛念的人(這法蘭一定強烈認同),但是我真的很討厭念東念西,可是卻又時常不自主陷入碎碎念的無間道中。要改要改!
arrow
arrow
    全站熱搜

    irene061021 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()